Depresszió?

Bevallom, hogy soha nem (jó talán 1-2 alkalommal) gondoltam arra, hogy ez mit is takar. Egyáltalán mit jelent. Sose foglalkoztam vele igazán, de aszt hiszem most már kell!

Az első testközeli élményem ezzel a, hogy is mondjam...? Talán életérzés? Most itt azt gondolom ez a kifejezés megteszi. Szóval az első mikor ilyet tapasztaltam, mikor osztálytársam barátja ez miatt meghalt. Talán öngyilkos lett, nem tudom (de erről el fogom mondani a véleményem!). Akkor az úgy megrázott. Aztán a minap a rádióban a depresszióról beszéltek. A tünetekről, hogy mi válthatja ki de furcsa módon arról nem beszéltek, hogy hogyan tudnánk ebből kilábalni...

De miért beszélek erről? Mert ahogy sorolgatták a tüneteket jó pár illet rám is. Hogy semmi kedved nincs reggelente kikelni az ágyból. Csak a fejedre húznád a takarót és azt kívánod hagyom mindenki békén. Hogy egyszerűen semmi kedved semmihez. Folyton bánkódsz valami miatt és kedvetlen vagy. És amiről azt hittem nem lehet a depresszió jele az még is lehet az... Már jó ideje iszonyatosan sokat alszom. Este, vagyis éjjel hajtom álomra a fejem és másnap 11-12 körül nyílnak ki a szemeim, de még akkor is fáradt vagyok. Nem vesz rá semmi, hogy kikeljek az ágyból. Aztán fél 1 fele felkelek de akkor már szinte semmi nincs sehol. Délután van, de én félkómásan botorkálok a lakásban. Azt hittem eddig, hogy egyszerűen csak szeretek aludni ( I  alvás amúgy), mert ott senki nem bosszant és nem követnek a mindennapi bajaim. De ahogy kiderült a rádiós interjúból nem csak a fáradtság lehet depresszióra utaló jel, hanem az is, hogy sokat alszom... Nem hittem volna. Bár érthető hisz mondhatom, hogy így próbálok elmenekülni a problémáim elől. Legalább is húzni az időt. Pont ahogy egyik középiskolás kötelező olvasmányomban, Örkény István - Tóték. No, de ez nem az iskola helye!!!

Lehet, hogy akik olvassák az online naplóm, köztük is van depresszióban szenvedő. Nem tudom. De igazán lehetne erre egy jól megszokott módszer, hogy hogyan lábaljon ki az ember ebből. Jó tudom, hogy egyedül nem megy, segítség kell. De hogy, mikor én se tudom biztosra, hogy ez a bajom?! Egyik barátom azt mondta, hogy mindenki rájön maga, hogy mi neki a megoldás. Van, hogy a sport vagy valami teljesen más...

Minden esetre én kerestem pár oldalt, ami ezzel foglakozik és ha úgy érzed szükséged van rá katt rájuk és nézz szét bátran. Nézelődni lehet. :)
  1. Mi a depresszió?
  2. A depresszió 10 jele + teszt
  3. 10 fegyver a depresszió ellen

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mit is akarunk..?

!!

Ennyi..?